Σε μια δύσκολη, για τη χώρα μας συγκυρία, με έναν ιό να μας έχει κλείσει έξω από τον σχολικό χώρο, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υλοποιήσουν τις εντολές και τις οδηγίες του Υπουργείου για την «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση . Μια εκπαίδευση που προσπαθεί να υλοποιηθεί σε υλικά και πλατφόρμες που δεν λειτουργούν. Με μεθόδους που δεν είναι γνωστοί στους συναδέλφους ασφαλώς ούτε σε μαθητές και γονείς. Καλούνται επίσης να αποδείξουν ότι δεν είναι «τεμπέληδες» και ότι δεν κάνουν διακοπές!!
Όμως δεν είχε προβλέψει πολλά το Υπουργείο..
α) Υπάρχουν συνάδελφοι που δεν πρόλαβαν να κάνουν έστω και μια στοιχειώδη επιμόρφωση πάνω στην τεχνολογία και στα μονοπάτια της!
β) Υπάρχουν συνάδελφοι, που με προσωπική τους προσπάθεια, έχουν αποκτήσει εμπειρικά δεξιότητες της τεχνολογίας και θεωρητικά θα δυσκολευτούν κατά πολύ στο να φτιάξουν «εικονική τάξη», που όμως θα το προσπαθήσουν κι ας ξενυχτήσουν πάνω στο πληκτρολόγιο..
γ) Υπάρχουν μαθητές και γονείς που δεν έχουν τα απαραίτητα για να ζήσουν, θα έχουν υπολογιστή ή ίντερνετ;;;
δ) Η πλατφόρμα του ΠΣΔ που μας προτρέπει να μπούμε το Υπουργείο κυριολεκτικά «σέρνεται» κι όποιος το καταφέρει νιώθει τεράστια χαρά!!
ε) Υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν χάσει κωδικούς κι είναι αδύνατον να τους ανακτήσουν μέσω του ΠΣΔ , αφού δεν υπάρχει επικοινωνία και βοήθεια από το εν λόγω δίκτυο…
στ) Πολλοί συνάδελφοι ξενυχτούν για να ετοιμάσουν ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας, υλικό για την τάξη τους, για να επικοινωνούν με γονείς και μαθητές, έχοντας πολλές φορές και την πίεση των δ/ντών τους να τρέξει το σύστημα, βάζοντας τους σε μια διαδικασία ανταγωνισμού … Με λίγα λόγια «κάνουν διακοπές» πάνω από πληκτρολόγια κι οθόνες προσπαθώντας συγχρόνως να στηρίζουν ψυχολογικά τους μαθητές τους…
Για αυτά κι άλλα που δεν φαίνονται, o Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας αναρωτιέται:
• Μήπως το Υπουργείο να σκεφτεί τι ακριβώς θέλει να κάνει και να αποφασίσει να μας επιμορφώσει επιτέλους έστω και την ύστατη στιγμή;
• Για τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα ή προβλήματα αυτισμού κλπ θα υπάρξει κάποια μέριμνα;
• Οι μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση θα μείνουν έξω από τη διαδικασία της “εξ αποστάσεως”;
• Τελικά υπάρχει κάποιο οργανωμένο σχέδιο για την εκπαιδευτική διαδικασία ή κάθε φορά θα ακυρώνεται η προηγούμενη οδηγία που μας στάλθηκε;
• Οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων που πηγαίνουν σε πολλά σχολεία πώς θα ανταπεξέλθουν ;
Ήδη εδώ και μέρες σε συνεργασία και με άλλους συλλόγους της χώρας έχει σταλεί από τον Σύλλογο στα σχολεία μας υλικό χρήσιμο για τους εκπ/κούς στα πλαίσια και των προτάσεων της ΔΟΕ.
Είναι υποκρισία να προσπαθεί το Υπουργείο με μηδενική υλικοτεχνική υποδομή να απαιτεί την εφαρμογή της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης»!!! Και μάλιστα πανηγυρίζει με ενθουσιασμό και καταγράφει νούμερα συμμετοχής, λες και το ζητούμενο σ’ αυτές τις κρίσιμες στιγμές είναι να κερδίσει απλά τις εντυπώσεις.
Για μας η σχέση μαθητή-δασκάλου είναι αν αντικατάσταση! Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δυστυχώς έκλεισε στις αρχές του Μάρτη… Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει συγκεκριμένο ρόλο και στόχευση. Δεν αντικαθιστά την δια ζώσης διδασκαλία. Την «πρόσωπο με πρόσωπο συνομιλία», την “δια ζώσης επικοινωνία”, την ανθρώπινη επαφή χωρίς διαμεσολαβητές.
O Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή του σε όλους τους συναδέλφους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα οποιασδήποτε μορφής… Οι εποχές είναι δύσκολες για όλους. Συναδέλφισσες και συνάδελφοι είμαστε βέβαιοι πως και πάλι θα κάνετε το καλύτερο δυνατό χωρίς να περιμένετε την επιβράβευση κανενός Υπουργείου!
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Λάμπρος Γιαννούχος Έφη Βαρβάρου